Een nieuw jaar! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu Een nieuw jaar! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu

Een nieuw jaar!

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2013 | Verenigde Staten, Akron

Hallo blogcreepers, vrienden en familie,

Om de traditie erin te houden beginnen we weer met een verontschuldiging voor de lange periode dat t hier stil was. Ook allemaal nog een gelukkig nieuwjaar!! (beter laat dan nooit) Het nieuwjaar vierde we met een ander half nederlands gezin, nog een ander gezin en een koppel uit india. Natuurlijk hadden we oliebollen en appelflappen, Niels en ik hebben oudjaarsdag een aantal uur buiten in een sneeuwstorm gestaan om ze te maken, het hoort er allemaal bij. Uiteindelijk hadden we wel een super gezellig feest en hebben we op tv natuurlijk naar de bal gekeken die in new york naar beneden komt zetten. ik vind eerlijk gezegt die 2 poppetjes die naar elkaar lopen en elkaar kussen in amsterdam wel leuker!

Voor Jen's verjaardag gaven we ook een feest, we hadden taarten gemaakt en allemaal lekkere koekjes enzo. Tijdens het feest heb ik iedereen uit de straat een beetje leren kennen. En hun hebben de nederlandse cultuur een beetje leren kennen door typische nederlandse koekjes!

Inmiddels is de tweede helft van het schooljaar begonnen. Dit betekend dat je ook nieuwe lessen krijgt. Voor mij het enige dat is veranderd is van government naar intro to media (nog een doelloze klas). Toen onze docent ontdekte dat ik uit nederland kom en dit jaar een uitwisselingsstudent ben raakte die een beetje geobsedeerd met mij. We moeten nu allemaal interviews gaan doen over mij en ook wil hij dingen in het nederlands gaan doen. Bijvoorbeeld het nieuws dat we elke ochtend te zien krijgen. Het lijkt mij allemaal een beetje doelloos, maar als dat de man gelukkig maakt.. waarom niet? Voordat we het nieuwe rooster ingingen hebben we ook examens moeten maken. Omdat ik hier aan het eind van het jaar toch niet ga slagen nam ik het allemaal niet zo serieus. Uiteindelijk heb ik het allemaal nog best wel goed gemaakt. Heb alleen een F voor mn engelse klas, maar daar komen we ook wel weer overheen.

Mijn lokale coordinator vond het ook wel weer eens leuk om iets te doen dus nam ze mij en paul uit duitsland mee skien. Skien in Ohio is niet heel spectaculair, het is een beetje te vergelijken met snowworld maar dan is het hier iets groter. We gingen op een vrijdag middag en avond, dus het was prima. In het begin was ik er niet zo zeker van, Paul was toch een duitser. Uiteindelijk bleek die heel aardig te zijn en was het erg gezellig. Zoals veel van jullie al weten had ik vorig jaar met skien me nek gekneusd. Dit jaar kwam in het weekend na het skien dezelfde pijn weer terug. Om zeker te zijn dat her niks ernstigs was ben ik naar het ziekenhuis geweest. Ook heb ik daar natuurlijk een kijkje kunnen nemen in het amerikaanse zorgsysteem. Maar geen zorgen, alles gaat nu weer helemaal goed.

Voor de rest gaat alles hier z'n gangetje. Morgen hebben we op school The Talentshow. we zouden eerst meedoen met de culture club, maar uiteindelijk was het te druk dus we gaan nu gewoon kijken, ook wel zo veilig haha. Ik hoop dat jullie allemaal van de sneeuw en kou genieten daar, want dat doe ik hier ook!

De groetjes uit Green!! (:

  • 06 Februari 2013 - 16:53

    Jolanda:

    Ook al wist ik het meeste al, toch weer leuk om te lezen!!

  • 06 Februari 2013 - 17:07

    Brigitte Schmidt:

    He duisers kunnen ook best leuk zijn hoor , die van mij plakt na bijna 16 jaar nog steeds aan mij hi,hi
    Leuk om weer te lezen! Succes met alles enjoy x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 8296

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 30 November -0001

High school in Ohio

Landen bezocht: