paps en mams zijn er!! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu paps en mams zijn er!! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu

paps en mams zijn er!!

Door: Marissa Vermeer

Blijf op de hoogte en volg

20 Maart 2013 | Verenigde Staten, Akron

Het is dan eindelijk zo ver! Ik ga me ouders weer zien! Ze kwamen aan op vrijdag op mijn school. Toen ze aangekomen waren heb ik ze de hele school laten zien. Ze hadden meteen al een aantal vrienden ontmoet en een aantal docenten. Iedereen was super enthousiast! Nadat we de hele school door zijn gegaan zijn we naar giant eagle gegaan, wat de supermarkt is. Hier hebben ze niels en jen ontmoet en dan konden ze ook maar meteen de supermarkt zien hihi. Het was grappig dat net als ik hun eerst ook de supermarkt en de school zien en dan pas het huis, want daarna zijn we dus naar huis gegaan. Daar hebben ze een rondleiding gekregen en hebben we geluncht. Daarna heb ik ze meegenomen om ze nog wat meer van de stad te laten zien. We zijn begonnen in de schoolwinkel waar ze allemaal kleren van de school verkopen en dat soort dingen. Hier hebben ze een shirt voor stefan gekocht met zn naam erop, want dat is wat hier heel normaal is dat iedereen zn naam op de achterkant heeft. Daarna zijn we naar de dollarstore geweest want dat kan je natuurlijk niet overslaan! Alles voor een dollar! (: Na de dollarstore zijn we naar boetller park geweest waar ik in de zomer tennis speelde dus dat was ook leuk om te laten zien. Toen we terug kwamen waren paps en mams klaar voor koffie! haha en na de koffie zijn we naar applebees geweest!! whoeeeee gotta love applebees! (voor degene die het niet weten, het is een restaurant) Naast applebees zit een walmart, wat een aparte winkel is. Voor iedereen die dit nog nooit heeft gezien. hier is walmart: http://www.youtube.com/watch?v=YvxNgdFeWqM Na walmart zijn we naar huis gegaan en waren we klaar voor een goeie nachtrust.
Op zaterdag had ik met het koor een voorstelling op school, Bunny breakfast. Het is een soort van manier om geld op te halen voor het koor en mensen van ontbijt en een voorstelling te laten genieten. Opzich kwam dit heel goed uit want zo hadden ze meteen een voorstelling van het koor! Iets wat ik zelf ook heel leuk vond om te laten zien want ik breng wel heel veel tijd door met al deze mensen. We deden eigenlijk de zelfde liedjes hier als in het winter concert we hadden alleen een liedje verwisseld voor fix you van coldplay. Al me vrienden hadden een kaart gemaakt voor me ouders en erop gescheven dat ze dankbaar waren dat ik dit jaar met hun kon zijn, dat was echt heel erg lief! Mijn lokale coordinator was ook nog naar de voorstelling gekomen zodat ze mn ouders kon ontmoeten en naar de voorstelling kon kijken, en volgens mij vond ze dat ook wel leuk. Na de voorstelling zijn we naar amish country gegaan. Me ouders waren erg verast om te zien hoe die mensen leven, te paard naar de winkel, geen tv, de kleding die ze droegen. We zijn daar langs een kaas museum/winkel geweest en later nog langs een winkel wat voor mensen die modern leven meer een museum is. Allemaal van die ouderwetse dingen. Van die wastonnen met zo'n rek erbij. Maar ook koelkasten die niet op stroom gingen maar op gas. Erg interessant. En ik denk dat het erg geslaagd was dat ik mijn ouders een folk kon laten zien wat ze nog niet eerder gezien hadden. S'avonds hebben we thuis speletjes gespeeld en zijn we ook weer niet te laat naar bed gegaan.
Op zondag zijn we eerst naar de kerk gegaan, je probeert natuurlijk zoveel mogelijk dingen in een weekend te stoppen die hier anders zijn en wel deel van mijn leven zijn. Na de kerk zijn we gaan shoppen in Lodi! Lodi is een outlet center. Wat ze dus doen is kleren goedkoper verkopen, en dan te bedenken dat in amerika kleren zoiezo al goedkoper zijn. Dus dan heb je ineens een levi's spijkerbroek voor 25 dollar! Omgerekend minder dan 20 euro is. We hebben daar geluncht en laat in de middag zijn we weer terug gegaan. we hebben de rest van de dag gewoon een beetje gechilt en mn ouders konden al mijn spullen die ik niet meer gebruik in hun koffers pakken.
Maandagochtend zijn we bij IHOP gaan eten! zeeeeeeeeer lekker (: Toen zijn we terug gegaan om hun koffers en toen was het alweer tijd voor mijn ouders om te vertrekken. Ze hebben me toen naar school gebracht, want ik was eigenlijk aan het speibelen om naar ihop te gaan, maar de school begreep het. Nadat ze me op school hadden gebracht ben ik naar mijn les gegaan en zijn hun vertrokken met het idee in het achterhoofd dat we elkaar binnenn 3 maanden allemaal weer zien!

Groetjes marissa! (:

  • 04 April 2013 - 22:28

    Jolanda:

    Het was SUPERTOF om jouw leefomgeving te zien en alle lieve mensen te ontmoeten waar je bij woont en mee om gaat XXXX

  • 04 April 2013 - 22:56

    Vincent:

    Ja was idd super, en we kijken uit naar je thuiskomst!!!

  • 14 April 2013 - 22:47

    Brigitte Schmidt:

    Iiep een beetje achter met lezen maar wat zijn jouw verhalen toch altijd leuk om te lezen en wat vliegen de maanden voorbij! X vd Schmidtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 8242

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 30 November -0001

High school in Ohio

Landen bezocht: