sinterklaas, drukke koor maand en kerst! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu sinterklaas, drukke koor maand en kerst! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu

sinterklaas, drukke koor maand en kerst!

25 December 2012 | Verenigde Staten, Akron

Lieve vrienden, familie, en mensen die ik niet ken en die op mijn blog creepen!

Merry christmas everyone!!

Mijn laatste blog was alweer de dag voor sinterklaas! de tijd vliegt hier!! wij hebben sinterklaas hier natuurlijk niet overgeslagen! We hadden een leuk sinterklaasfeest met de nederlandse organisatie. Sinterklaas kwam langs met 2 zwarte pieten en alle kleine kinderen kregen kadotjes. ze hadden daar ook een soort van marktje met nederlandse boeken voor 2 dollar en stroopwafels voor 1 dollar! Inslaaan!! Op woensdag hebben we thuis sinterklaas gevierd met zn vieren. De dag vantevoren hadden Jen en ik alle kadotjes in een grote zak gedaan en die in de achterbak van de auto gestopt. savonds na het eten ben ik naar buiten gegaan en de zak voor de deur gezet. keihard op de deur gebonkt, waar ik me hand mee openhaalde haha. D's gezicht was geweldig! ogen supergroot en superblij! savonds hadden we alle kadotjes open gemaakt en een liedje gezongen voor sinterklaas natuurlijk! Die zondag erop was het D's verjaardag! tegelijk met michael! Hij wilde voor ontbijt pannenkoeken, lunch was pasta, en avondeten was kip met patat. Natuurlijk hadden we ook wat kadotjes voor m, wat betekend: een klein jongetje is gelukkig.

Zoals ik al in me vorige blog vertelde, december is met het koor ook een grote maand! De 12e hadden we het eerste concert. We wisten allemaal niet echt wat ging gebeuren maar we gingen de 11e naar de chapel voor een repetitie. Het bleek dus dat we door een gigantisch symphonie orkest begeleid zouden worden en een professioneel orkest met ons mee zou doen! Slik.. nadat wij het eerste lied hadden gezongen vroeg de director of de microfoons van het professionele koor aan konden. Dat betekende dus dat we het niet zo goed deden.. Het was super scary! Toen moesten we ons accapela lied doen, met alleen ons koor. Nog enger! Maar uiteindelijk speelde het orkest, wij zongen, en van het professionele koor mocht alleen de helft zingen zonder microfoons. Na de repetitie bleek dat de director tegen onze docent had gezegt dat we supergoed waren! En van zo'n iemand is dat toch best een compliment! De volgende dag gingen we weer terug naar de chapel, onze docent kon er helaas niet bij zijn, dus kwam haar man mee. Vantevoren hadden ze een ruimte voor ons waar we ons konden voorbereiden, onze voorbereiding bestond uit tafelvoetbal, airhockey, zingen en dansen dus we waren helemaal hyper toen we op moesten.. Maar t was wel super leuk! het was super druk, er waren iets van 1000 mensen. In de pauze liepen we een beetje door de gangen en spraken mensen ons aan en zeiden dat we erg goed waren. Het eindigte dus heeeel anders dan we in het begin gedacht hadden!

De 17e hadden we ons volgende concert alweer! Dat was een concert op school samen met glee en de andere kooren in school. Jen, Niels en Daniel kwamen kijken dus dat was ook super leuk! De dagen vantevoren waren wel enorm chaotisch, met extra oefeningen voor het koor en voor glee. 6 verschillende kerstliedjes uit me hoofd leren en nogmeer oefenen. Het was uiteindelijk wel een super leuk concert en verheug me al op de volgende!

We zijn ook met het koor wezen carolen, iedereen was hier heeeel erg enthousiast over. Maar natuurlijk wist ik niet wat het was. Maar je ziet wel eens in de films dat ze langs de deuren gaan en kerstliedjes zingen. Dat is wat we deden, iedereen vond het superleuk en sommige mensen gaven ons zelfs koekjes enzo. Na het carolen zijn we terug naar school gegaan en warme chocomel gedronken. Het was super koud buiten!!

Vrijdag had ik een christmas ugly sweater party bij brittany thuis! We hadden kadotjes voor elkaar en zijn ook nog gaan carolen, hebben een sneeuwballen gevecht gedaan en koekjes versierd. Super gezellig!

Zaterdag hadden wij carolers aan de deur. Sarah en Deby (vrienden van mij) zitten bij de romenische kerk (omdat ze uit romenia komen). Hun kwamen langs met hun jeugdgroep. Ze zongen 5 of 6 verschillende kerstliedjes. Ze waren super goed en hadden zelfs eentje in romenisch. Wat toch echt wel mijn favoriet was!

En vandaag is het natuurlijk eerste kerstdag!! Gister hebben we kerstavond gevierd omdat Jen's moeder er was. Ik heb super veel leuke dingen gekregen en we hadden een heerlijk kerstdinner. Vandaag doen we niet heel veel, genieten van alle dingen die we hebben gekregen en alle koekjes en andere dingen eten die over zijn van gister haha!

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne eerste kerstdag hebben gehad! En hoop dat jullie nog een fijne tweede kerstdag hebben!! (wat hier trouwens niet bestaat)

Xx Marissa

• 26 December 2012 - 00:37

Vincent:

Leuk verhaal weer, zoals we van je gewend zijn :-) xx

• 26 December 2012 - 00:45

Jolanda:

Heerlijk om te lezen,leuk dat je weer iets hebt geschreven. Xxxx

• 28 December 2012 - 13:04

Eddy En Margareth:

Hai Marissa,
    Nou je maakt wel leuk alle tradities zo mee in het verre Amerika!
    Bedankt voor je kerstkaart, heel leuk!
    Wij wensen jou een mooie tijd in 2013 in Amerika en zijn blij dat je in 2013 ook weer thuis komt!
    Wij missen ons buurmeisje namelijk wel hoor!
    Wees voorzichtig, en geniet van alles wat je overkomt.
    Alvast een heel Happy New Year!