A typical american talentshow and winter formal! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu A typical american talentshow and winter formal! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu

A typical american talentshow and winter formal!

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2013 | Verenigde Staten, Akron

Hallo lieve vrienden en familie!

Dit keer eindelijk een blog eens een keertje op tijd! Trots op mezelf (:

Op 7 februari hadden we de talentenshow. Het is echt zo'n typische show die je in alle films ziet. Je hebt een aantal hele goeie, en dan een aantal minder goeie die denken dat ze talent hebben. Je heb dan altijd een meisje die zingt, een jongen die de banjo speelt, dat soort dingen. Dan heb je ook nog catogorie talent maar niet de juiste. Met niet het juiste talent bedoel ik het bruggertje die in pak mozart speelt op zn klarinet. Het is erg leuk om zo'n talent te hebben, maar het word niet door iedereen gewaardeerd, om dan nog maar niet te beginnen over de speech over muziek die je vantevoren houd. En dan komen de kinderen met het juiste talent, de groep meiden die zingen, de bands, en de jongen die schildert. Deze jongen was echt super goed. Onder begeleiding van muziek begon hij een schilderij, niemand kon echt zien wat het was, tot het moment dat hij het schilderij omdraaide. In minder dan 5 minuten had hij een supermooi schilderij van Jezus gemaakt. De staande ovatie was verdiend.

Heeft iemand ooit wel eens zo'n film gezien waarin ze een 'promqueen' kiezen? Ik zal het proberen op mn allerbeste uit te leggen. Om bij het begin te beginnen: Elk jaar heeft de school een aantal verschillende dansen. Het is niet zo als een schoolfeest in nederland, het is meer een soort van gala, allemaal mooie jurken en mannen in pak. Voor een aantal verschillende dansen hebben ze een court. Als je op het court ben dat betekend dat mensen jou genomineerd hebben om 'queen' te worden. Je hebt een soort van 2 rondes, in ronde 1 word er gestemd op alle genomineerde, dit jaar voor de dans winter formal waren er in totaal 7 seniors genomineerd, waarvan ik er eentje was. Op 7 en 8 februari kon je stemmen voor 1 van die 7. Van alle eerste jaars gaat er eentje door, van de tweede jaars 2, van de derde jaars 3, en van de seniors 4. Op de 8ste werd dit omgeroepen door school. En ja hoor.. ze riepen mijn naam! OEPS denk je dan bij jezelf, dit was niet deel van het plan. Het plan was om met de meiden naar de dans te gaan en je nergens druk over te maken. Toen kwam ik thuis op vrijdag en had Jen het bericht dat de docent die hier over gaat had gebeld en vertelde dat ik een date moest hebben voor maandag! :O OEPS!! Mijn weekend gaat dus bestaan uit een jongen zoeken die dit samen met mij wilt doen!! Dit bleek uiteindelijk enorm mee te vallen. Vrijdag heb ik een beetje heen en weer gesmst met vriendinnen en we gingen maandagochtend iemand vinden die dit wilde doen. Hier komt het geluk ik dat ik in select choir zit, een klas met 80 mensen waarvan 30 jongens! En uiteindelijk bleek dat de jongen waar iedereen een crush op heeft wel met mij op court wilde staan, zoals ze dat dan noemen! Dat was makkelijker dan gedacht! Vrijdag begon het allemaal op school, iedereen die op court stond moest er helemaal netjes uitzien. Dus ik had een rokje aan en liep de hele dag op hoge hakken (geen aanrader! Had s'avonds superveel kramp in me voeten en kon amper nog lopen). De lessen waren de hele dag korter dan normaal, dus we hadden 9 lessen van 35 minuten, bijna niet de moeite waard. En aan het eind van de dag hadden we een pep rally. Een pep rally betekend dat iedereen de gymzaal in gaat en de band is daar, en de cheerleaders, het dansteam, en iedereen word zegmaar op gepept voor het weekend dat eraan komt, dit doen ze voor grote wedstrijden of dus voor een van de dansen. Dit keer werd ook het court bekend gemaakt. We werden eerder uit de les geroepen en moesten in een rij gaan staan. Tijdens de peprally werden we 1 voor 1 geroepen, ik en Adam waren als laatste, en dan is het toch wel even slikken als je van het gangetje naar buiten loopt en de hele school zit je aantestaren! En je loopt op hakken! Niet vallen Marissa! Niet vallen! Maar het ging goed! Ik liep naar binnen, beetje leuk lachen, en omdat wij de laatste waren hoefde we daar geen uren te blijven staan, dus we liepen weer naar buiten. Later konden we weer naar binnen sneaken en van de peprally genieten met onze vrienden (: En toen was het Zaterdag! De dag van The Danceee!!! Ik begon de dag zoals elke zaterdag, eerst naar het zwembad, dan boodschapjes doen. En toen moest ik me klaar gaan maken. Om 5 uur kwam iedereen naar mijn huis zodat we wat foto's konden maken enzo. Toen zijn we rond kwart over 6 naar applebees gegaan. We moesten daar ongeveer een half uur wachten todat we een tafel hadden, maar toen hadden we er wel eentje waar we alle 10 aan konden! Het was half 8 voordat we ons eten kregen en we de dans begon om 8 uur. Dus we aten allemaal snel iets en voor de rest hadden we boxen gevraagd, en zijn we uiteindelijk om 8 uur vertrokken. Toen we daar aankwamen viel het opzich mee hoe laat we waren. En gelukkig stond er dit keer geen rij tot buiten, want het sneeuwde en het was super koud! Binnen moesten we door de security heen, we moesten blazen, en onze tassen werden doorzocht. Eenmaal binnen, Time to partyyy!!! Maar om 9 uur werden mensen die op court stonden alweer naar buiten geroepen, we werden weer in een lijn gezet en moesten duizenden foto's maken. Op een gegeven moment gingen je wangen pijn doen van het lachen, en je voeten van het staan. Na dat de duizend foto's waren gemaakt, moesten we allemaal de andere gymzaal in om nog professionele foto's te maken. Dat betekende nog meer lachen, dus nog meer pijn leiden. Daarna moesten we allemaal weer als koppels naar binnen lopen net als we ook in de peprally moesten doen. Dit keer moesten we aan het eind op een rijtje staan en werden de winnaars ook bekent gemaakt. Uiteindelijk hadden Salonas(vriendin van mij) en Adam gewonnen! Ik ben super trots op ze en denk ook echt dat ze het verdient hebben! De rest van de avond was nog super gezellig!! En ik denk dat vandaag mijn dag aan foto's uploaden zal bestaan!! Fijne vakantie allemaaal!! (die ik btw niet heb)

Xx Marissa

  • 17 Februari 2013 - 19:20

    Vincent Vermeer:

    Super ervaring :-) xx !! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 8292

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 30 November -0001

High school in Ohio

Landen bezocht: