eerste weekje op school! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu eerste weekje op school! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu

eerste weekje op school!

Blijf op de hoogte en volg

09 September 2012 | Verenigde Staten, Akron

Dinsdag me eerste schooldag:

wekker gaat om 6 uur en om 10 voor 7 word ik naar school gebracht. de eerste uitdaging is om me kluisje open te krijgen wat zomaar de eerste keer al lukte. Uitdaging 2 was me klaslokaal vinden, wat ook zomaar lukte (met wat hulp). M'n eerste les was music theory. Deze les is in een gigantisch groot klaslokaal waar de schoolband normaal ook oefent, en er kunnen 120 mensen in. Mijn klas bestaat uit 7 mensen. De les was enorm makkelijk en is te vergelijken met het niveau wat de scholieren in nederland in de 1e hebben. Dit kan ik! Na music theory had ik language arts, deze les was iets minder grappig omdat ik er helemaal niks van snapte. Gelukkig kwam dit omdat ik het verhaal niet had gelezen waar ze het over hadden, en niet omdat ik het niet verstond. Met andere woorden, ik had wat huiswerk te doen zodat ik het de volgende dag wel zou snappen! Inmiddels was het pas rond kwart voor 9 want school start om 5 voor half 8 en de lessen duren maar 42 minuten. Opzich niet heel erg omdat je elke dag hetzelfde rooster hebt. Variatie?? Neeee! Het 3e en 4e uur had ik calculus, waar ik ook helemaal niks van snapte! Ik had AP calculus wat ongeveer hetzelfde is als wiskunde B misschien D op college niveau. Een uitdaging dacht ik! het 5e uur had ik Choir, choir is een klas waar je gewoon zingt en verder niet veel doet. Ook iets wat ik wel kan. Daar zit ik in een klas van 75 mensen. En dat zijn mensen uit het 10e, 11e en 12e jaar. Toen de les begon moest ik me voorstellen, opzich wel handig, weer 74 mensen meer die mijn gezicht en naam kennen (: Na choir was het tijd voor een uurtje child development, dit is ook weer een klas met verschillende jaren erin. In deze klas zit ik naast een meisje die ook in het tennisteam zit! Alles wat je in deze les leert is best wel logisch dus ook niet heel lastig. Het 7e uur had ik eindelijk lunch. Toen had ik een probleem: Ik kende niemand! dan zijn er een aantal dingen die je kunt doen. 1 eet je broodje op het toilet, dit leek me niet een heel goed idee. 2 Ga ergens in een hoekje in je eentje zitten, leek me ook niet heel handig, want ik wilde vrienden maken dus ging ik voor optie 3: schuif ergens bij een groepje aan. Gelukkig was dit erg makkelijk want zodra ik de cafeteria inkwam lopen begonnen allemaal mensen naar me te zwaaien en vroegen of ik bij hun wilde komen zitten. Natuurlijk wil ik dat! Op deze manier is vrienden maken niet heel erg lastig! Het 8e en 9e uur had ik government, Leek me een heel lastig vak, maar ik had al een beetje ingelezen en het viel uiteindelijk allemaal wel mee. Na school zouden we eigenlijk een tennis wedstrijd hebben, die niet doorging vanwege de regen. waar ik eigenlijk wel blij mee was vanwege al het huiswerk wat ik moest maken!

Woensdag schooldag 2:

Me rooster was weer precies hetzelfde als dag 1 en ook hetzelfde als dag 3 en 4 en 5 en 6 en al me schooldagen! Language arts ging al een stuk beter nu ik de verhalen had gelezen en kon volgen waar over gepraat werd! Calculus was nogsteeds een drama! En na overleg met me docent heb ik besloten een ander soort wiskunde te nemen, omdat ik graaag mijn C+ wil blijven halen! Na bij me guiduance counsler geweest te zijn heb ik de volgende dag in plaats van calculus, statistics en libary aid. Na school had ik ook me eerste wedstijd waar we met een jawel, GELE schoolbus heen zijn gegaan. En we hebben gewonnen! (: Dit voelde goed!! Ook is er een meisje in het team waar ik wel vrienden mee kan worden, onwijs aardig en ze bood ook meteen aan om me een keer mee te nemen shoppen en ze heeft me thuis gebracht!

Donderdag schooldag 3:

Ik begin al vrienden te maken en 1 van de meiden van me lunch groep heeft zelfs al gevraagd of ik met haar en haar vriendinnen mee wil naar homecoming! Het was ook de eerste dag dat ik statistics had, wat precies hetzelfde is als wiskunde A, ongeveer dan. Maar alles kwam me bekend voor en ik kon zelfs iemand anders hebben met de opdrachten! Libary aid betekend dat je in de Bibliotheek zit en een beetje huiswerk maakt en iemand helpt als iemand hulp nodig heeft. Soort van werk in de Bieb. Na school hadden we een thuis wedstrijd die we helaas verloren hebben. Bij de wedstrijden heeft iedereen z'n eigen wedstrijd, en ik speel enkels.

Vrijdag schooldag 4:

elke vrijdag heeft het football team een wedstrijd wat hier groooots is! Iedereen was in het oranje of zwart wat de kleuren van de school zijn, of mensen droegen hun teamuniform wat wij ook met het team deden. Tijdens Libery aid zijn we met een oranje zwarte box door school gegaan wat de spirit box genoemd word. In de spirit box zitten 2 mensen, maar niemand weet wie in de box zitten. Behalve ik en nog 2 andere, ik weet nu al een schoolgeheim! hahaha! Na school hadden we een tennis training en na de training begon me weekend!

Een aantal dingen die totaal anders zijn dan in nederland zijn:
Iedereen zit apart in het klaslokaal.
De stoelen zitten vast aan de tafels, super onhandig!
Ze gebruiken hier nogsteeds krijtborden, en dan zeggen ze dat europa achterloopt!
Na het 4e uur kijkt de hele school naar de tv om de announcements van de dag te horen.
En ja, ze gebruiken nogsteeds de schoolbussen! en ja, als je achterin zit is het bumpy. dusdanig dat je loskomt van het bankje!

Het is wennen allemaal, maar wel super gaaf! Hier kan ik wel aan wennen!

xx

  • 09 September 2012 - 21:59

    Mama:

    Hoi Ris,
    Je schrijft echt zoals je bent, superleuk dus. Ik zit echt te grinniken achter de computer. Ik zal je ook onze verhalen mailen. Op naar een nieuwe week, met hopelijk weer van die leuke verhalen :-)
    Liefs!!

  • 09 September 2012 - 22:02

    Johan Vermeer:

    hallo Marissa

    Leuk verslag!! Inderdaad rare zaken daar op school. Goed dat je wiskunde veranderd hebt. Klinkt wel beter zo! Ik wens je een mooie tweede week.

    groet
    Johan

  • 09 September 2012 - 22:11

    Lia:

    Hoi Marissa,

    Het is een feestje om jou verhalen te lezen. Als je niet weet wat je wil worden, dan kan je altijd nog je belevenissen van de dag op paipierzetten. Ik koop je boeken wel! Hihi
    Ik heb je nog wel gemist bij de verjaardag van Steef. Nu ging Michael wandelen met Dex.
    Slim van je om het zo aan te pakken met de lunch, dat is echt de enige manier om snel vrienden te maken!
    Ik verheug me op jouw volgende verhaal!! Tot gauw!

    Liefs Lia

  • 09 September 2012 - 22:26

    Papa:

    Hoi Maris

    Leuk verhaal weer, blij te horen dat je je broodje niet op het toilet ben gaan eten :-)
    Klinkt goed zo! en fijn dat er kennelijk ook diverse kids zijn die het ook leuk vinden om nieuwe contacten te leggen. Heb je in het weekend nog een beetje tijd om lekker te relaxen of moet je ook veel huiswerk doen?

    Liefs!!


  • 10 September 2012 - 16:07

    Suzan:

    Hoi Marissa,
    Leuk verslag hoor. Blij te horen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier in je 2e week en dat vroege opstaan??? Went het al een beetje?
    groetjes
    Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 8295

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 30 November -0001

High school in Ohio

Landen bezocht: