De reis naar minnesota en weer terug! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu De reis naar minnesota en weer terug! - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu

De reis naar minnesota en weer terug!

Blijf op de hoogte en volg

03 September 2012 | Verenigde Staten, Akron

Maandag:

De dag is aangebroken, ik moet nu dan echt me vakken gaan kiezen. Samen met Jen gingen we naar school waar iedereen buiten stond om mij te verwelkomen! later bleek dat het een brand oefening was, beetje jammer.. Toen we bij de counsler office aankwamen moesten we eerst natuurlijk weer een hoop papieren invullen. Maar daarna kwam de man ons halen die nu mijn counsler is, volgens mij is het een soort van combinatie tussen een decaan en een mentor. toen we in zijn kantoor kwamen zei die: ik zal wel een rooster voor je maken en ik neem wel een paar makkelijke vakken. Op dat moment keken Jen en ik elkaar aan op een manier van: hebben we daar al die tijd in gestoken. Dus na uitgelegt te hebben dat ik er zelf al naar gekeken had en verteld te hebben welke vakken ik wilde heb ik alle vakken gekregen die ik wilde (: ik blij, hij iets minder blij (: toen kwam de rondleiding, langs al me klaslokalen, waar ik een aantal van me docenten heb kunnen ontmoeten en uiteindelijk langs me kluisje, incl. spoedcursus hoe krijg je een kluisje open. na 4 keer lukte het me! Na op school te zijn geweest begonnen we aan onze reis naar minnesota! het eerst deel was naar grand rapids. Omdat het best ver was en lang rijden stopte we voor dinner bij applebee's. Scheint heel bekent te zijn, maar ik kende het niet. Maar het was wel lekker! eenmaal aangekomen in grand rapids overnachten we bij vrienden van Jen. Ik mocht in de kamer slapen van 1 van dr dochtertjes en die had een heel lief welkomsbriefje neer gelegt en een lammetjesknuffel voor als ik mn thuis miste. Super schattig!


Dinsdag:

Van Grand rapids naar Oshkosh. we vertrokken vroeg dit keer zodat we een aantal keer konden stoppen en optijd in Oshkosh waren. De eerste stop was bij Vanderveen's, klinkt nederlands? t is nederlands! Vanderveen's is een nederlandse winkel waar ze alle nederlandse dingen verkopen die je hier normaal niet kan vinden. Dit is de plek waar ik een voorraad heb ingeslagen voor de rest van het jaar (: na vanderveen's zijn we doorgegaan naar Chicago! In chicago hebben we de Bean gezien en een markt, we hebben gelunched bij subway en zijn weer verder gegaan. Rond half 6 kwamen we aan in Oshkosh, waar we weer overnachten bij vrienden van Jen. Hun hadden een lekker dinner gemaakt en na het eten hebben we bananagrams gespeeld wat een beetje lijkt op scrabble, dus ik verloor elke keer..


Woensdag:

De laatste rit, van Oshkosh naar St. Paul in minnesota! Voor we aan de laatste rit begonnen maakte we eerst nog een wandeling langs lake winnebago waar de familie bijna tegenaan woonde! Tijdens de rit zijn we bij Culvers gestopt voor een butterburger, wat hier ook erg bekend is! Daarna zijn we doorgegaan naar de oma van Jen, hele lieve vrouw waar we ijs gegeten hebben en koekjes. Foto's hebben gekeken en wat gekletst hebben. Onderweg verder naar minnesota zijn we ook nog gestopt bij turtle lake en heb ik de moeder van Jen ontmoet. Na een korte stop daar en nog een aantal uur rijden kwamen we aan in St. paul, minnesota. Onze eind bestemming! hier overnachten we bij de Zus van Jen.


Donderdag:

De minnesota state fair! Alles op een stokje! Maar dan ook echt alles! vlees, kaas, salade, echt alles! Op de fair hebben we rondgelopen en bij een aantal dingen binnen gekeken Een goeie omschrijving voor de state fair is denk ik niet te geven maar ik hou het op: een plek waar iedereen samen komt om te genieten van alles wat bij minnesota past en waar je alles kan eten, maar wel op een stokje! Iets wat ik ook nog best wel interresant vond van de fair is dat het echt onwijs groot is maar dat als de fair niet open is dat die ruimte dan voor niks word gebruikt. En de fair is echt maanden lang dicht, niet alleen op zondag ofzo! Na de fair zijn we terug gegaan naar het huis waar ik glee gekeken heb, en er achter ben gekomen dat mckinley high, de school van glee, dat dat in Akron ligt, en Green, waar ik woon, ligt zo'n 3 miles onder Akron! (leuk weetje voor glee fans!) Na mijn glee ontdekking zijn we naar het pannenkoekenhuis gegaan! jummieee, waar we hebben gegeten met een vriendin van Jen. In het huis hebben we nog een ijsje gegeten en toen zijn we gaan slapen.


Vrijdag:

De vrijdag begon met een bezoekje aan The mall of america! Maar dit winkelcentrum is niet zomaar een winkelcentrum. Dit is een winkelcentrum met een achterbaan erin! En niet 1 achtbaan, nee, veeeeeel achtbanen en watersplash dingen en en en.. ik wist niet wat ik zag! Na me ogen uit gekeken te hebben zijn we gaan shoppen, en ik heb wat oranje dingen gekocht. De kleuren van de school zijn namelijk oranje en zwart en ik kom natuurlijk als echte nederlander hier zonder ook maar iets oranje's. na het shoppen zijn we ook nog in de watersplasher geweest! (: s'avonds hadden we het herearsel dinner waar ik de rest van de familie heb ontmoet en waar de bruiloft gerepeteerd werd. Wat opzich grappige momenten had..
En de kerstman had ook nog even tijd om langs te komen! (:


zaterdag:

De trouwdag! S'ochtends heb ik niet veel meer gedaan dan een beetje voor de tv gehangen en gerelaxed. smiddags was de bruiloft, het was enorm warm maar het was wel een mooie bruiloft, met ook weer grappige momenten en 2 meisjes voor me die de hele tijd me tas stolen. Tijdens de receptie zaten we bij de broer van Jen aan tafel en zijn vrouw en zoontje. Na de bruiloft hebben we nog tv gekeken en ons klaar gemaakt voor de terugreis.


zondag:

De terugreis begint met een eerste deel naar chicago! Aangekomen in Chicago hadden we een hotel. S'avonds is een goeie vriendin van Jen langs gekomen met haar nieuwe vriend en hun hadden avondeten voor ons meegenomen! En een appeltaart (:


maandag, vandaag:


Vandaag hebben we het laatste deel gereden en zijn we uiteindelijk weer thuis aangekomen. Ik heb alles alweer uitgepakt en ben tot nu toe alleen maar bezig geweest met m'n blog. Straks ga ik me klaar maken voor morgen. De grote dag! m'n eerste schooldag, en ook meteen me eerste tenniswedstrijd met me nieuwe team! En ja, ik begin nu toch wel nerveus te worden. Gelukkig wil kelsey me morgenochtend helpen om me kluisje open te krijgen en me klaslokaal te zoeken!


Ik zal trouwens proberen zo snel mogelijk foto's op facebook te zetten of hier proberen te krijgen. Als je niet zo lang kan wachten kan je bij Jen kijken. Zij heeft van elke dag 1 foto in het album marissa in america (:

  • 03 September 2012 - 23:27

    Jolanda:

    Hoi Schat,
    Superleuk om te lezen.
    Succes en veel plezier op school, morgen
    Het gaat je lukken!
    Ik ga weer naar de tennisles van Loekie, zo blijven wesamen in vorm:-)
    Xx

  • 03 September 2012 - 23:27

    Jolanda:

    Hoi Schat,
    Superleuk om te lezen.
    Succes en veel plezier op school, morgen
    Het gaat je lukken!
    Ik ga weer naar de tennisles van Loekie, zo blijven wesamen in vorm:-)
    Xx

  • 04 September 2012 - 18:30

    Margareth Vogel:

    Nou buurmeisje, je maakt een hoop mee hoor!
    Leuk om wat van/over je te lezen.
    Liefs Eddy en Margareth

  • 06 September 2012 - 22:48

    Stan:

    Ha Marissa,
    Je ziet wel wat zo. Klinkt leuk. Geniet ervan.
    Groet Stan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 8304

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 30 November -0001

High school in Ohio

Landen bezocht: