Week 1 - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Akron, Verenigde Staten van marissavermeer - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg

26 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Akron

Waar moet ik beginnen? Ik heb in deze eerste week al zo ongelooflijk veel meegemaakt! Ik zal beginnen bij dag 1:

Eenmaal aangekomen in New York werd ik netjes opgepikt door iemand van CIEE, daarna zijn we 2 spaanse studenten op gaan halen en 1 vietnameese. Eenmaal bij het hotel aangekomen (2 uur snachts) kregen we onze kamer en die deelde ik met een meisje uit spanje en iemand die later zou komen. Eindelijk slapende kwam om 3 uur onze laatste kamer genoot binnen, een chinees. Zeer interresant.

Dag 2:
De volgende dag hadden we om 8 uur al het ontbijt, best vroeg met weinig slaap en een jetlag, gelukkig was ik niet de enige die er last van had! Het ontbijt was de eerste keer dat ik iedereen zag, en omdat de tafels daar voor 10 personen gedekt waren word je verplicht gezellig met andere te ontbijten, opzich niet erg. Na het ontbijd hadden we een presentation met de hele groep, een aantal van die standaard dingen die je moet weten en daarna in kleine groepjes om elkaar te leren kennen en dingen te kunnen bespreken. Ik zat in team Bleu, met een hoop spanjaarden, italianen en duitsers. gelukken was er ook een pools meisje alleen en 1 italiaanse jongen waar ik de rest van de dag veel mee optrok. Want na de sessies begon het echt: Tour of New York City! eerst naar the empire state building, veel security maar uiteindelijk een onwijs mooi uitzicht op de stad, incl. central park, time square en alle andere grote gebouwen! het 2e ding waar we heen gingen was een boot, en met de boot naar statue of liberty! het leek eerst een beetje klein maar toen we dichterbij kwamen.. Onwijs gaaf! het laatste waar we stopte was time square for dinner (: heel leuk, daar zat ik aan een tafel met het poolse meisje, een jongen uit ergens zuid amerika (vergeten waar) en een spaanse jongen. Lekker internationaal!

Dag 3:
De meeste studenten vertrokken al na dag 2, maar ik niet (: ik had een extra dag, met alle duitsers, 1 braziliaanse en 3 spaanse. Gelukkig vond ik een aantal aardige duitsers waar ik mee kon optrekkken ook al spraken ze het meest in het duits.. Het eerste waar we heen gingen was het museum! ik heb geen idee hoe het heet, iets met natual en history en euhm.. het is het museum van night at the museum. de film. en ja, ik heb de dinosaurus gezien. next was,, central park! stukje gewandeld beetje gerelaxed. Leuk park, precies wat zo'n stad nodig heeft. Daarna shopping, wat niet zo heel erg interresant was. maar als je buiten zat had je uitzicht op de brookling brigde en die andere euhm, manhattan brigde. Om kwart voor 8 hadden we een departure meeting, die eigenlijk om 10 uur zou zijn, maar omdat iedereen moe was naar voren geschoven was. Hier kregen we onze vlucht informatie en paspoort terug en alles wat we nodig hadden op de luchthaven, zoals een Help, I'm lost papiertje.. tja.. we blijven kinderen (:

Dag 4:
6 uur op. 6.40 beneden. op naar het vliegveld en zoek de juiste gate, hier werden we ook weer mee geholpen. ik vloog met een ander duits meisje dus dat was gezellig. Toen we aankwamen in cleveland was ik op zoek naar de bagage band toen ik ineens de familie de jong zag! ze hadden een bord en balonnen en toen zijn we mn bagage gaan halen. Ready to go. Toen we in Green aankwamen zijn we eerst langs school gegaan en daar even binnen gekeken, het is onwijs groot en ik ga er zoiezo verdwalen! maar iedereen was heel aardig! we zijn ook nog even langs de supermarkt gegaan, ook een kleintje, ik vond m natuurlijk weer groot. Het huis is ook super groot en me kamer ook! voor degene die de foto's gezien hebben, er zit ook nog een hele grote kelder onder. Ik heb deze dag ook een garage sale gezien! zoals in the movies! We hebben die avond ook meteen me telefoon een amerikaans nummer gegeven en een rondje door het winkelcentrum gedaan.

Dag 5:
Sóchtends zijn we eerst naar een soort van art markt geweest wat heel leuk was. daarna hebben we een beetje rond het huis gehangen en s'avonds de trouwerij van Mario en Jen. Hele aardige mensen en een super mooie wedding. En ja, het gebeurt hier echt: mensen gaan ineens allemaal hetzelfde dansen. Ik dacht echt dat dat alleen in films gebeurt. Daarna kwam een man naar me toe die me met open mond had zien zitten kijken en vond het heel grappig dat ik dat dacht ;p

Dag 6: da's vandaag!
toen ik wakker werd heb ik met de lego en de treintjes gespeeld met D. na het spelen met de lego en treinen zijn we naar de kerk gegaan. ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar: het was echt leuk! In het begin zat ik even te twijfelen of ik in de kerk zat of bij een rock concert. maar toen ze daarna een stukje uit de bijbel voorlazen wist ik het. Ze doen allemaal dingen met filmpjes en muziek en het is heel gezellig en losjes. Daarna ging ik tennissen! en ja, ik zit in het team. Dus ik heb de team kleding en de tas! en over 20 minuten komt een meisje uit het team om kennis te maken enzo omdat ik met haar mee zal rijden naar de trainingen en naar het feest! ja, ik ben nu al uit genodigt voor een poolparty door een meisje uit t team die ik nog niet ontmoet heb. Ik maak snel vrienden (: vanavond komt de familie Jones over for dinner. Hun hebben 2 dochters, kelsey and madison en die gaan allebei ook naar mijn school. Kelsey in het zelfde jaar. Ik word een Senior! (:

Tot gauw!!

  • 26 Augustus 2012 - 22:01

    Helma Lieberwerthh:

    He Marissa, wat maak je veel leuke dingen mee. Mooi om dat zo te volgen! Veel plezier en op naar je volgende blog.

    Gr. Helma

  • 26 Augustus 2012 - 22:03

    Jolanda Vermeer:

    Wow, senior!!
    Is laatste jaar toch?
    Wat heerlijk om je verhaal zo te lezen, echt smullen!!
    Geniet lekker verder, laat af en toe wat foto's zien ( zien we gelukkig ook van Jen) en we blijven je volgen!!
    Liefs Mama

  • 26 Augustus 2012 - 22:07

    Brigitte Schmidt:

    Geweldig leuk om dit allemaal te lezen. Wij Schmidtjes wensen je heel veel plezier en succes x vanuit regenachtig N'geiin

  • 26 Augustus 2012 - 22:21

    Vincent Vermeer:

    Hey Mariss, super!!
    Leuk om je verhaal te lezen, wat was je die eerste dag laat in het Hotel zeg, je zou toch veel eerder op JFK zijn? Leuk hoor al die internationale contacten :-)
    We hebben ook al leuke foto's gezien op facebook, alhoewel ik wel met Jolanda mee moet kijken omdat m'n telefoon nog steeds kapot is :-( en ik daar alleen m'n password op heb!
    Gaaf ook dat je in het Tennisteam zit, dus tegen de tijd dat je terug komt mep je me helemaal van de baan :-)
    Top dat je als Senior aan de slag mag, lukt het een beetje met je vakken kiezen!? Skype maar als we je daar nog bij kunnen helpen!! :-)
    Liefs Papa

  • 26 Augustus 2012 - 22:45

    Inge Van Brummen:

    Hoi Marissa,
    Heel erg leuk om nu al de eerste verhalen te lezen. Weet zeker dat je een onvergetelijk jaar gaat beleven. Veel plezier en we blijven je volgen.

    Gr. Inge

  • 26 Augustus 2012 - 23:53

    :

    ik was iets later op JFK en de rij bij de passport control was heeeeel lang, geen aparte lijn. toen moesten we nog een uur wachten op de spaanse, en toen moesten we nog naar een ander vliegveld om daar de vietnamees op te halen ;p en ja, ik ga je zoiezo van de baan slaan ;p ik zit in het Junior varsity team, maar ben reserve bij het varsity team, omdat ik eigenlijk daar wel bij pas qua niveau, maar omdat ik die meiden hun college ding enzo wil afnemen. Want anders neem ik hun plaats in en kunnen hun straks niet naar college, dat zou niet lief zijn (:

  • 27 Augustus 2012 - 07:21

    Lia:

    He Marissa,

    Kleine meisje(Ahum) is nu echt groot geworden!! Wat onwijs gaaf he dat je dit allemaal mag beleven. En keileuk dat wij mogen meegenieten!!
    En dat senior klinkt ook wel! Wel leuk he!
    Ik hoop dat je nog heel veel leuke dingen mag beleven.
    Geniet en een onwijs gaaf jaar!
    Dikke knuffel van Jos, Lia, Tristan en Maranco.

  • 27 Augustus 2012 - 17:11

    Heleen:

    Hoi Marissa,

    Wat leuk om je zo te volgen, wat een lekker druk progamma zeg. Heel veel plezier have fun.

  • 02 September 2012 - 13:16

    Maruschka King:

    Hallo Marissa,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt ...........ik volg je 'blog' heel trouw hoor.
    Je hebt het aardig druk als ik het zo allemaal lees, maar dat zal na een paar weken wel wat minder worden denk ik.

    Nou meis, ga lekker genieten van deze onvergetelijke ervaring.

    xo: Maruschka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 8294

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 30 November -0001

High school in Ohio

Landen bezocht: